Monday, January 28

Wreck this journal!




























Co byste řekli knize, kterou musíte zničit? Bez slitování vytrhnout stránku a vyhodit ji? Vzít si ji do sprchy? To je jenom pár příkladů, které dostanete v knize Wreck this journal od Keri Smith za úkol.




  • Co to je?

Stává se vám, že si pořídíte sešit tak krásný, že je vám líto do něj psát? Skicák tak hezký, že nemáte odvahu do něj začít kreslit? Mně tedy ano.. A proti tomuhle bojuje knížka Wreck this journal, jejímž účelem je "zničit" ji všemi možnými způsoby. Mezi prvními se třeba nachází bez milosti zprohýbat hřbet. Vytrhnout stránku a vyhodit ji. Nalepit dovnitř žvýkačku. Ale jsou tam i "umělečtější" úkoly, jako třeba pokreslit celou stránku, popsat ji jen 4 písmenovými slovy a podobně. Možná je to takové punkové vyjádření k celé té filozofii, že knihy se nesmí ničit a musíme si jich vážit. A samozřejmě jde o to vás zabavit, přimět ke kreativní činnosti, vyjádření.




  • Jak to vypadá?
Kniha je psána anglicky, ale dle mého se nejedná o nijak extra těžkou angličtinu, se kterou by si i začátečník se slovníkem neporadil. 
Úkol je většinou zadaný na pravé straně a je na vás, jestli využijete celou dvoustranu, nebo jenom pravou stranu a s druhou uděláte něco jiného.
Úkoly nejsou nijak číslované, není zadáno v jakém pořadí byste je měli dělat, vše je ponecháno na vaší vůli a v ničem se meze nekladou.
Kniha má černé desky a vevnitř žlutý, poměrně savý papír.




  • Kde koupit?
V kamenném knihkupectví těžko, ale spoustu internetových českých knihkupectví dodává i cizojazyčné knihy. Stačí si titul vygooglit a vybrat v daný okamžik nejlepší cenu. Když budete v tom googlení přijdete na to, že Keli nedostatkem nápadů netrpí, a stihla vydat řadu dalších titulů.
Mám pocit, že mě celkově to vyšlo na 400 i s poštovným, ale asi se to dá pořídit i levněji.




  • Stojí to za to?
Tak to je otázka minimálně za dva bludišťáky. Já ve chvíli, kdy jsem si projela tag "wreck this journal" na tumblr, tak jsem věděla, že ho musím mít. S dodáním čtyři týdny (neměli ho na skladě nebo co) se čekání stávalo téměř nesnesitelným. I moje těšení se zvyšovalo.. A pak mi Journal přišel... A já byla celkem zklamaná. Kniha vypadala přesně jako na fotkách, vevnitř kupa nápadů, které by vás mohly bavit celé odpoledne.. a v tom je ten problém. Já si prostě vybarvím jednu stránku, a přestane mě to bavit. Journal odložím na další měsíc, než ho znovu vytáhnu. Asi jsem si uvědomila, že mám dost vlastních nápadů, a vlastně nepotřebuju nečí pomocnou ruku v tom, co dělat.. Ale jestli mi tenhle pohled vydrží je otázka, kniha od Keri "How to be an explorer" taky vypadá dobře... Jinak všechna čest, nápad to není nikterak originální, ale právě chopit se ho, dodat mu podobu, vymyslet stovku úkolů, a přesvědčit vydavatelství.. za tohle má Keri můj obdiv.



A co vy? Vlastníte podobnou knihu? A pokud ne koupili byste si ji?



4 comments :

  1. Vypadá to jako super nápad, ale taky bych byla líná plnit úkoly :)

    ReplyDelete
  2. jééžiš to je tak krásný, asi ji nutně potřebuju :D

    ReplyDelete
  3. jupí, za pár měsíců mám narozky takže další věcička na seznam. Vypadá božsky

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...