Tuesday, June 25

Péče o problematickou pokožku





























Dneska si dáme trochu delší článek. Vím, že péče o problematickou pokožku (ať už si pod tím představujete akné, černé tečky nebo rozšířené póry.. nebo všechno dohromady), je hodně individuální. Na co jeden přísahá a při popisu účinků máte pocit, že to musí být snad zázračné, druhému to neudělá vůbec nic. Tedy.. v tom lepším případě. V horším případě to nadělá ještě větší paseku. Nebudu se dnes rozepisovat o dalších věcech, které stav pleti zhoršují (jídlo, antikoncepce atd.), protože to je snad ještě více individuální než kosmetika a vydalo by to na další dva články. Tak konec úvodních řečí, pojďme na to :).

Je těžké, najít kombinaci, která bude vyhovovat pleti, neucpávat póry, nemastit, člověk se po ní neosype, a ještě aby měla nějaké účinky. Proto často sahám spíše po lehkých produktech, které nejsou určené na akné, ale zase se po nich nebudu lesknout. Tohle je seznam věcí, které používám poslední týdny:























Čištění
Ryor - Aknestop Čistící pěna s mořskými řasami na problematickou pleť
"Jemná čistící pěna umožňuje důkladné čištění aknózní pleti." Měla by odstranit běžné nečistoty i make-up, nemá se používat na oční okolí. Dlouhodobě by měla odstraňovat maz a zmatňovat pleť. Neobsahuje parabeny. 150 ml.
Poslední dva týdny ji používám místo obvyklého modrého Garnieru, musím říct, že čistící gel odstraňuje make-up lépe než pěna. Poměrně rychle ubývá, jelikož abych si byla jistá, že make-up opravdu smyje, je nutné opakovat tak 3 krát. Na druhou stranu krásně voní, pleť po něm nepne, a je příjemný. Příště se ale asi vrátím ke Garnieru, je dobré produkty střídat, ale tahle pěna mi připadá vhodná spíš k čištění pokožky ráno, nebo když člověk nesmývá make-up.

Ryor - Aknestop Bylinné tonikum na problematickou pleť
"Je určeno na čištění mastné, problematické pleti s projevy akné. Extrakty ze šalvěje, jalovce a Tea Trea oil mají adstringentní a protizánětlivý účinek" 200 ml. Bez parabenů, s parfémem.
Můj velký favorit, protože nemá ani parabeny, ani silikony. Voní po bylinkách, hlavně Tea trea je znatelné. Dočistím s ním pleť ráno a večer, nemám pocity ulepenosti (jestli něco nesnáším, tak mít ulepený obličej, a že se mi to stává u dost věcí). Je mi jasné, že existují i lepší varianty, ale tahle je skoro přírodní a nepřipadá mi tak drastická jako třeba Clean and Clear.
























Mazání
Mám tady dvě varianty - hydratační a lehký krém, který není určený na akné, ale můžu ho mít pod make-up, a mastnější krém.

Garnier - Moisture Match
Je ta první varianta. Je určený na smíšenou pleť, používám ho na denní nošení, když byly horka byl úplně nejlepší. 50 ml. Více jsem o něm psala tady.

Neutrogena - Visibly Clear oil-free moisturiser
"Komplexní řešení pro čistou, hebkou a zdravě vypadající pleť každý den. Hydratuje, zjemňuje a sjednocuje barvu pleti." 50 ml. Je hutnější, chladí, ale připadá mi trochu mastný, proto ho používám na noc. Neobsahuje oleje, jak už je v názvu, takže by teoreticky mastit neměl.. ale nevím no. U mě záleží na tom, kdy ho použiju - jestli jsem si třeba předtím dala masku a pleť je trochu vysušená, vsákne se beze zbytku.
Vyhrál u mě tím, že by měl zesvětlovat skvrny po akné a vyrovnávat tón pokožky. Zatím jsem si toho ale nevšimla. Parfémovaný je typicky, stejná vůně jako u ostatních Neutrogena produktů na akné.

Sudocrem
"Na plenkou pokrytou, podrážděnou, začervenalou pokožku, ekzém a akné". Prodává se ve více velikostech, já mám 125 g a už mi drží poměrně dlouho. Spíš než krém je to mast, vážně hutná, mastná a bílá, ale protože obsahuje zinek, spíše než aby nějak promastila, tak vysušuje. Je vhodná na akné a všemožné pupínky, se zanešenými póry nic neudělá. Používám větší vrstvu čas od času na noc, nedokážu si představit, jak ji může někdo používat přes den, protože je opravdu bílá. Krásně voní po levanduli, aspoň mně to voní :D. A když mám jakkoliv podrážděnou pokožku, Sudocrem je pak jako pohlazení, krásně zklidní.





















Další péče
Aneb věci, které nepoužívám každý den.

Antiac
Více je o něm napsáno tady. Jenom ho už dopoužívám, na občasné dočištění pleti.

Freeman - Kaolinová pleťová maska avokádo a oves
"Čistí póry do hloubky, zmenšuje je, zpevňuje a vyhlazuje pleť." Měl by odstraňovat mastnotu a nečistoty. Má se používat 1x týdně pro normální pleť, 2x-3x pro mastnou pleť. 150 ml. Obsahuje parabeny i parfém. Je mi sympatické velké balení, které vydrží vážně dlouho. Maska se nechá zaschnout (vlastně docela zatvrdne), pak se smyje. Voní sladce, asi to má být to avokádo. Jen jsem si zatím nevšimla žádných účinků.

Aknelot - Roll-on lotion
"S přírodními antiseptiky a rozmarýnem. Stahuje rozšířené póry, působí antisepticky, uklidňuje a osvěžuje". Je silně cítit rozmarýnem, ale nepříjemné to není, prostě bylinková vůně. Používám lokálně na nové pupínky. Vysušuje, ale asi i celkem zabírá. 20 ml. Může trochu pálit.

Avon - Roll-on proti akné s 2% kyselinou salicylovou
Měl by být nejenom proti pupínkům, ale i zesvětlovat skvrny. Používám ho opět na noc. Asi bych ho nedoporučila citlivé pokožce, protože dokáže dost pálit. Občas mám pocit, že pleť trochu "rozežírá". 50 ml.
























Kamufláž :D
Protože jsem se v poslední době docela dobře opálila, zlepšil se mi stav pleti a vystačím si jenom s BB krémy.

Maybelline - Dream Pure
Jsem rozebírala tady. 2% kyselina salicylová stejně jako u Avonu.

Garnier BB cream pro smíšenou a mastnou pleť
Tak jsem si říkala, jestli jsem se nezbláznila. Ale před půl rokem bylo tohle bíbí vážně to nejhorší, co jsem kdy potkala. Totálně špatná barva, divná konzistence, mastný, vypadal jak maska. Ani vlastně nevím, proč jsem ho tehdy nevyhodila. Naštěstí. Protože poté co jsem se opálila, a Dream Pure v odstínu Medium byl moc světlý.. tak jsem si řekla "čert to vem" a sáhla po Garnieru. A ejhle.. barva seděla, mastný nebyl - právě naopak, skoro nemusím používat pudr, a vypadá přirozeně. A dokonce dostatečně sjednocuje barvu pleti. korektor samozřejmě trochu potřebuju. Tak nevím co se stalo, ale v současnosti nic jiného nepoužívám.

Shrnutí
Tak jestli jste přelouskali celý dlouhý článek máte mé díky :). Tohle je v současnosti péče, které mi vyhovuje, stav pleti nezhoršuje a dokonce mám někdy pocit, že i pleť zlepšují. Znáte to, každý má lepší dny a horší dny. Většinou se mi stává, že si říkám, jak skvěle už nevypadám, ale pak se kouknu zblízka a vidím všechny hrbolky, které jsem přehlédla :/. No nic..

A co vaši pomocníci? Případně co byste mi ještě doporučili?

1 comment :

  1. jak jsi psala na začátku "drastický jako třeba Clean and Clear" tak musím souhlasit mám neco určeného na citlivou pleť musím teda přiznat, že opravdu čistí, ale štípe jak něco a má takovou nevím přesně jak to popsat jakoby chemický zápach, ze kterýho mi až slzý oči. A jinak aknelot je super taky ho používám a moc se mi líbí, jak pěkně bylinkově voní mám ale pleťovou vodu. A uvažuju, že si ještě koupím odličovací mlíko s lékořicí *mňam*

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...